wtorek, 20 września 2011

Biszkopt ze śliwkami. Najprościej i najlepiej.


Zdecydowanie najlepsze ciasto ze śliwkami, jakie w życiu jadłam. Dowodem na to jest nie tylko moje słowo, ale również fakt, że upiekłam je w niedzielę rano. Do południa nie było połowy blachy, a rano w poniedziałek zostały 3 kawałki ;).
Coś czuję, że niedługo będzie powtórka.
Mąkę pełnoziarnistą można oczywiście zastąpić białą; wtedy biszkopt powinien być bardziej puszysty, jednak taki smakuje nam wszystkim bez zarzutu (mama nawet powiedziała, że woli taki od takiego puchu!)


Biszkoptowe ze śliwkami /forma 25 x 35 cm/:
  • 2 szklanki mąki pełnoziarnistej (użyłam mąki razowej z trzech ziaren do wypieków)
  • szklanka mąki ziemniaczanej
  • szklanka cukru
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 jaj
  • 100 ml oleju
  • ok. 1 kg śliwek
W jednej misce łączę mąki, cukier i proszek. Dodaję jajka i olej. Mieszam łyżką do uzyskania jednolitej masy.
Wykładam równomiernie na blachę wyłożoną papierem, a na ciasto kładę połówki śliwek (skórką do dołu).
Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180°C i piekę 30-35 minut. Po tym czasie wyłączam piekarnik i zostawiam ciasto na 5 minut do wystudzenia, następnie uchylam go na 10 minut i dopiero po tym czasie wyciągam ciasto. 
Gdy wystygnie, posypuję cukrem pudrem. 



źródło przepisu: kulinarnespotkania

15 komentarzy:

  1. Wygląda bosko <3 Piszę się na kawałek takiego pełnoziarnistego ciacha

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię ciasta ze sliwkami,wszystkie;)Twoje wygląda na prawdę smakowicie;)Ja dziś zajadam się czekoladowym;d

    OdpowiedzUsuń
  3. szkoda, że mieszkasz tak daleko, bo wpadłbym na ciacho i herbatkę ;) bardzo lubię ciasto ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama też robi takie. Chyba nawet bardzo podobny przepis! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie się prezentuje ;) I do tego z fajnych składników.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ciasta z pełnoziarnistej mąki szczególnie te ze śliwkami. Pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  7. za samymi śliwkami nie przepadam, ale w cieście zupełnie mi nie przeszkadzają - wręcz przeciwnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ma innej opcji! Trzeba się zgodzić, że wygląda cudnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Może być cukier brązowy?

    OdpowiedzUsuń
  10. @ Anonimowy: jasne, na pewno nie zrobi różnicy w smaku :).

    OdpowiedzUsuń
  11. jakie inne owoce polecasz do tego ciasta? czuć, że jest razowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno bardzo soczyste i najlepiej duże. Myślę, że jabłka byłyby w porządku i może maliny, ale w dużej ilości.
      Co do smaku, to z czystym sercem mówię, że nie czuć mąki razowej. Nawet mój dziadek, wielki jej przeciwnik, nie zauważył, że ciasto jest razowe :)

      Usuń
    2. chyba pokombinuję z soczystymi, dojrzałymi nektarynkami bądź brzoskwiniami. albo może gruszka... rozmarzyłam się ;) dzięki za odpowiedź

      Usuń
    3. O, brzoskwinie i nektaryny też na pewno będą świetne!

      Usuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).