sobota, 1 września 2012

Niestandardowa pizza z ricottą, szynką, pieczarkami i jajkiem.


Lubię wstać rano, poczuć zapach wyrośniętego drożdżowego ciasta i od razu przypomnieć sobie, po co to ciasto wyrosło. Pizza na śniadanie... przecież to takie normalne ;). Jednak równie dobrze sprawdzi się w roli obiadu czy ciekawej kolacji.
Spód pizzy zazwyczaj smaruje się ketchupem lub domowym sosem pomidorowym, bowiem niektórzy uważają, że ketchup zabija smak pizzy. Zamieniłam więc na ricottę, żeby tego problemu nie było ;). Jajko na pizzy to mój debiut, choć jest to pomysł dużo bardziej powszechny.
Przepis znalazłam gdzieś dawno temu, zapisałam sobie składniki, jednak nie zrobiłam tego samego z adresem strony, więc nie jestem w stanie podać źródła. Oprócz inspiracji na składniki, ich ilość oraz ciasto na spód zrobiłam według własnego uznania.


Pizza z ricottą, pieczarkami, szynką i jajkiem /1 porcja/:

Spód: przygotować wg tego przepisu.

Dodatki:
  • 80 g serka ricotta
  • 3 plastry dowolnej szynki lub polędwicy wędzonej
  • kilka pieczarek
  • jajko
  • suszone oregano i bazylia
  • świeża bazylia do dekoracji
Pieczarki umyć, obrać ze skórki i pokroić w plastry. Posolić i poddusić na patelni pod przykryciem. Szynkę pokroić w paski.
Wyrośnięte ciasto rozwałkować, posmarować ricottą i ułożyć wystudzone pieczarki oraz szynkę. Posypać ziołami i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni (bez termoobiegu). Piec około 5 minut, wyciągnąć pizzę, wbić jajko na środek i wstawić z powrotem do piekarnika. Piec kolejne 10 minut lub do czasu, gdy brzegi pizzy będą ładnie zrumienione.
Przed podaniem ozdobić listkami świeżej bazylii.


PS
Mój blog został nominowany do Versatile Blogger Award, jednak odpowiedziałam na blogu śniadaniowym. Zapraszam :).

8 komentarzy:

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).